Love_Coffee.jpg

Liever een onenightstand of een langetermijnrelatie met de klant?

Posted by | Curation.nl | No Comments

In B2C is de relatie tussen delen van content, het leveren van een ‘trigger’ en de daaropvolgende verkoop veel directer en sneller. Bij B2B is er een langer proces van het delen van kleine stukjes informatie over de markt, haar subthema’s die leiden tot vertrouwen bij de klant.

Uiteindelijk ontstaat hieruit communicatie en een vraag naar meer informatie over jouw bedrijf, jouw kennis en producten of diensten. Waarbij B2C soms lijkt op een onenightstand is er bij B2B vaak sprake van een langetermijnrelatie. De kennismaking via onder andere content marketing en sociale media neemt daarom ook meer tijd in beslag. Jouw content marketingstrategie is er dus ook een van de lange adem.

http://curation.nl/content-marketing-liever-een-onenightstand-of-een-langetermijnrelatie-met-de-klant/

Spreiding-van-social-media-posts-over-netwerken.jpg

Hoe vaak deel je jouw content op social media? Zoek de balans te gezien worden en té aanwezig zijn.

Posted by | Magpipe Blog | No Comments

Hoe vaak deel je content? Ongezien maakt onbemind, overmatig aanwezig maakt irritant. De meeste mensen publiceren hun content, blogpost, video, foto één keer op een sociaal netwerk en vergeten het daarna. Uren werk zijn er in het stuk content gegaan. Het is relevant en belangrijke praktische informatie voor jouw publiek. Maar die hebben grote kans jouw update over het hoofd te zien. Op Twitter is de halfwaardetijd van een tweet pakweg twintig minuten. Je kunt het beter verlorenwaardetijd noemen want na twintig minuten is jouw update weggezakt in de tijdlijn van jouw volgers. Hoe zorg je er dan voor dat jouw content wel gelezen wordt door de mensen die er wat aan hebben?

http://blog.magpipe.nl/hoe-vaak-deel-je-content-op-social-media-ongezien-maakt-onbemind-overmatig-aanwezig-maakt-irritant/

inspirational-quote-time-money.jpg

23 redenen om Content Curation onderdeel te maken van jouw marketing!

Posted by | Blog | No Comments

Er zijn ontegenzeggelijk veel redenen om op basis van content curation jouw online marketing te voeden. Het vinden, categoriseren, duiden en delen van content van anderen en jezelf zorgt o.a. voor ‘thought leadership‘ en het informeren van jouw publiek in het algemeen. Lees hier 23 van de belangrijkste redenen om nog vandaag met curation te beginnen.
http://curation.nl/23-redenen-om-aan-content-curation-te-doen

JUST-DO-IT-Tumblr-Nike-e1401787823297.jpg

5x sterkere Content Marketing met gecureerd beeld!

Posted by | Curation.nl | No Comments

Een van de makkelijkere, snellere vormen van Content Curation is het verzamelen van interessant beeld. Nou typ ik wel makkelijk, maar het selecteren van beeld op bijvoorbeeld Tumblr of Pinterest moet zeker wel een rode lijn hebben in verband met jouw merkwaarden. Op deze vijf manieren maak je jouw merk sterker met beeld op social media.
http://curation.nl/5x-sterkere-content-marketing-met-gecureerd-beeld/

Content-Curation-annotatie-methodes-seo-inspanning-cropped.jpg

10 niveau’s van content curation voor SEO-impact en engagement

Posted by | Curation.nl | No Comments

Er zijn vele manieren om content te cureren die elk een andere impact hebben op SEO en jouw publiek. Curata heeft in deze infographic een aantal van de belangrijkere methodes samengevat en daarbij aangegeven hoeveel waarde de curator heeft toegevoegd en wat hiervan de impact is op de vindbaarheid van jouw content. De SEO-score. Daarnaast heb je de mogelijkheid meer engagement te bereiken wanneer je op de juiste manier cureert.

Wanneer je content direct doorplaatst, wanneer je alleen bestaande content verzamelt op jouw website dan ziet Google dit niet als nieuwe content. Als je daarentegen wél verschillende niveau’s van redactioneel commentaar toevoegt en de hoeveelheid gecureerd materiaal beperkt, dan wordt het voor Google al snel interessanter én neemt de SEO-waarde toe.
http://curation.nl/10-niveaus-van-content-curation-voor-seo-impact-en-engagement/

Content_creation_vs_curation.png

Content Creatie versus Content Curation: wat werkt beter?

Posted by | Curation.nl | No Comments

Content marketing vullen met volledig zelf gemaakte content kan een tijdrovend proces zijn. Er gaat namelijk veel tijd zitten in het creëren van kwaliteitscontent die informeert, inspireert en uiteindelijk converteert. Je moet dit goed uitdenken en plannen en het is uitdagend om structureel met genoeg goede contentideeën op de proppen te komen. Daarom maken veel marketeers gebruik van content curation, het delen van andermans content, om de eigen content aan te vullen waar nodig. Hiermee vullen ze de gaten in de redactiekalender en verhogen ze het aantal relevante berichten om te publiceren op blogs en sociale media.

Maar wanneer na een tijdje jouw publiek jou beter leert kennen, wat werkt dan beter? Content creatie of content curation?

http://curation.nl/content-creatie-versus-content-curation-wat-werkt-beter

content-marketing-image.jpg

5 tips om met interne kennis jouw Content Marketing te laten knallen!

Posted by | Magpipe Blog | No Comments

Anders Pink heeft een zeer bruikbaar artikel geschreven over het omzetten van kennismanagement binnen de organisatie naar een voedingsbodem voor content marketing. Hij legt dit uit aan de hand van een leuk voorbeeld over het bruine broodsmeersel Marmite. Zijn belangrijkste punt is dat medewerkers enorme hoeveelheden nuttige kennis hebben die ze dagelijks gebruiken, maar die té weinig vastgelegd wordt voor interne kennisdeling of het informeren en inspireren van jouw externe publiek. Deze ‘impliciete’ kennis heeft veel potentie die onvoldoende benut wordt.

Pink geeft aan dat bij het aanboren van deze kennisbron er wel rekening gehouden moet worden met (gepercipieerde) risico’s van collega’s. In sommige branches is men bang dat men per ongeluk bedrijfsgeheimen, andere privacygevoelige informatie deelt wanneer men zich op social media begeeft of interne kennisdeling opvoert. Deze angst en andere problemen kun je voorkomen door een duidelijk redactiestatuut te maken met enkele regels over wat er wel en niet gedeeld gaat worden voor content marketing.
http://blog.magpipe.nl/5-tips-om-met-interne-kennis-jouw-content-marketing-te-laten-knallen/

Vormen-van-Content-Curation-2.png

Wat is Content Curation en hoe lever ik hiermee waarde?

Posted by | Curation.nl | No Comments

Er is al veel geschreven over ‘content curatie’ of ‘content curation’. Velen zien het als onderdeel van content marketing. Het vinden, categoriseren, duiden en delen van content van anderen en jezelf voor ‘thought leadership‘ en het informeren van jouw publiek in het algemeen. Klopt allemaal. Maar wij zien dat content curation niet alleen voor extern belangrijk is, maar voor intern én extern publiek. Door binnen de organisatie content curation goed op te zetten informeer je jouw collega’s over de markt, vind je belangrijke data om klanten beter te adviseren en input voor het maken van eigen content.

http://curation.nl/wat-is-content-curation/

4bdba2fb441767e30d672f5dbc8b22c4.jpg

5 infographics over het wat, wie, waar, wanneer en hoe van Content Curation

Posted by | Curation.nl | No Comments

Het verzamelen van infographics en ander nuttig beeldmateriaal op bijv. Pinterest is een mooie laagdrempelige manier om aan Content Curation te doen. In dit handige artikel staan alvast vijf infographics verzameld oover het wat, wie, waar, wanneer en hoe van Content Curation http://curation.nl/5-infographics-over-het-wat-wie-waar-wanneer-en-hoe-van-content-curation/