Curation-van-de-beste-e-mails-Curation.nl_.png

Reallygood voorbeelden van e-maildesign!

Posted by | Curation.nl | No Comments

Reallygoodemails verzamelt al het goeds dat e-maildesign kan leveren voor marketing. Daarnaast is het zelf een mooi voorbeeld van leadgeneratie via Curation. Ze cureren alles van activatiemails naar nieuwsbrieven. Van een productmail naar een notificatie van een password reset. Voor vrijwel alle soorten e-mail die je kunt bedenken hebben zij ‘really good’ voorbeelden. De site is ooit door Matthew Smith opgezet als experiment om te kijken hoe snel hij een waardevolle WordPress site uit de grond kon stampen. Hij deed dit in 30 uur. En hoewel hij het zelf niet ideaal vindt om zo te werken, heeft hij hierdoor op 25 maart 2014 wél deze mooi vormgegeven site de lucht in gekregen.

Lees meer:
http://curation.nl/curation-van-het-beste-e-mail-en-nieuwsbriefdesign-op-reallygoodemails

contentmarketing-koopcyclus-magpipe-header.jpg

Contentmarketing dekt niet altijd alle fases van het koopproces af – Onderzoek

Posted by | Magpipe Blog | No Comments

Forrester concludeert in hun laatste studie dat 85% van de B2B marketeers de contentmarketingactiviteiten nog steeds niet kan koppelen aan bedrijfsresultaten. Contentmarketing lijkt dus een losstaande activiteit binnen organisaties te zijn. Dit betekent dat contentmarketing in dit geval niet leidt tot loyale klanten en klantretentie.

Deze conclusie wordt in het onderzoek ook bevestigd door de uitkomst dat slechts 14% van de respondenten hun contentmarketingactiviteiten een hoog cijfer geeft voor wat betreft de effectiviteit ervan. Meldt MarketingTribune

Lees meer:
http://blog.magpipe.nl/contentmarketing-dekt-niet-altijd-alle-fases-van-het-koopproces-af-onderzoek/

Zo schrijf je goede titels voor jouw content – cheatsheet

Posted by | Curation.nl | No Comments

De titel van een stuk content speelt nog steeds een belangrijke rol in de promotie. Zonder een aantrekkelijke titel zullen de meesten niet eens het stuk content lezen waar je uren op hebt zitten sloven. Nou is het schrijven van een geweldige titel niet écht vals spelen, maar méér inspelen óp de interesses en verwachtingen van jouw publiek. Ok, misschien heb ik bij deze titel een beetje vals gespeeld. Maar dat was alléén om ervoor te zorgen dat jullie deze nuttige infographic te zien kregen. Lees verder in het artikel dat ik heb geschreven op het Magpipe Blog.

http://blog.magpipe.nl/hoe-speel-je-vals-met-de-titels-van-jouw-content-9-handige-tips/

opkomst-van-de-social-medewerker-1.png

Zijn jullie medewerkers al ‘social’ uithangborden? – video

Posted by | Magpipe Blog | No Comments

Op het Magpipe Blog staat een geweldig inspirerende TEDx video van Mark Burgess over de opkomst van de ‘social’ medewerker en de kracht van het ontwikkelen van deze social savvy medewerkers. Mark maakt de mooie vergelijking tussen een bedrijf dat zich als geheel online profileert en een bedrijf dat zich als een verzameling van slimme individuen online profileert met het verschil tussen een honkbal en een zak knikkers. Ze zijn op het zicht even groot, maar als je ze onderdompelt in water merk je dat de knikkers veel meer oppervlak hebben en meer water verplaatsen dan de honkbal. Online gaat hetzelfde op. De verzameling van social medewerkers zijn samen veel invloedrijker en hebben een veel groter bereik dan het bedrijf dat zich alléén als bedrijf profileert.
http://blog.magpipe.nl/de-opkomst-van-de-social-medewerker-video/

Brandstof-voor-jouw-social-media-marketing.jpg

Zo ziet de ideale tool eruit voor het vinden, verrijken en verspreiden van content!

Posted by | Curation.nl | No Comments

Wanneer je helemaal geen content curation gebruikt voor jouw social media-aanwezigheid dan loop je het risico dat de uitingen té veel op jouw merk zijn gefocused. Het alleen over jezelf hebben is dan ook een grote no-no binnen marketing of zelfs het leven. Het is zelfs tegengesteld aan de etiquette van sociale media. Hier staat authentieke interactie en uitwisseling van kennis en ideeën voorop. Dus verkoop niet in jouw social media marketing maar help én voorzie in de informatiebehoefte van jouw publiek. En dit hoeft dus niet alleen op basis van jouw eigen content.

Er zijn veel verschillende tools die kunnen helpen bij het vinden, verrijken en verspreiden van de juiste content voor jouw publiek. Waar moet de ideale tool aan voldoen?
http://curation.nl/brandstof-voor-jouw-social-media-marketing-met-content-curation/

NYT_newsroom_1942.jpg

New York Times: wat je van `oud papier` kunt leren over Content Marketing

Posted by | Curation.nl | No Comments

Marketingguru Jeff Bullas heeft goed gekeken naar hoe The New York Times haar content marketing aanpakt. Deze gerenommeerde krant is de afgelopen jaren actief geweest in het opzoeken van wat er mogelijk is online in het promoten en verspreiden van hun nieuws. Experimenten met paywalls en creatieve contentvormen hebben ertoe geleid dat zij nu 10% van hun inkomsten vergaren uit online. Maar de concurrentie met nieuwe media als Buzzfeed begint hevig toe te nemen. Dus de NYT moet zich opnieuw uitvinden. Bullas heeft een aantal belangrijke lessen uit het innovatierapport van de NYT gekoppeld aan hoe je zelf content marketing beter kunt uitvoeren. Lees hier hoe:
http://curation.nl/content-marketinglessen-van-de-new-york-times/