vrijheid

De grote verhuizing: vaarwel HowardsHome, hallo Thuiswinkel.org

Posted by | Blog | No Comments

foto coen koppen

Vier en een half jaar geleden kwam ik als ‘jonge’ hond HowardsHome binnen. Vers uit de journalistiek en nieuwe media master mijn eerste redactionele baan in. Ik werd nieuwsbriefredacteur voor de vele brancheorganisaties die HowardsHome als klant heeft. Als generalist (historicus en journalist) voelde ik mij als een vis in het water.

Van pensioennieuws naar energieontwikkelingen, van voedselveiligheid naar schoeiselinnovaties. Opééns was ik de man die van alles wel iets wist en op de vraag ‘nog interessant nieuws gelezen?’, altijd op een absurd weetje wist op te lepelen. Na bijna een jaar full-time nieuwsbriefredacteur zijn begon het toch te kriebelen.

Hoe zit het eigenlijk met de social media accounts van HowardsHome? Kan ik misschien nog bijdragen aan het bloggen over onze producten en ontwikkelingen in de markt? Sinds die ene dag heeft het bloggen mij niet meer los gelaten en ben ik langzamerhand die gast geworden achter de social accounts van HowardsHome.

Lees de rest van mijn afscheidspost bij HowardsHome.

Wat is aggregatie en wat zijn de voor- en nadelen voor marketing en kennisdeling?

Posted by | Curation.nl | No Comments

De meeste simpele definitie van content aggregatie is het verzamelen van informatie binnen één onderwerp via een of meerdere gerelateerde keywords of zoektermen. Het aggregeren van andersmans informatie is een goede manier om eigen content aan te vullen terwijl je tegelijkertijd een breder perspectief biedt aan jouw publiek. Aggregatie kan een uitstekend middel zijn voor het informeren van verschillende doelgroepen als medewerkers, leden, partners, relaties en (toekomstige) klanten.

Dit wordt vaak aangestuurd door een geautomatiseerd proces op basis van specifieke criteria of zoekwoorden met een beperkte menselijke input. Een grote misvatting is dat je content aggregatie kunt gelijkstellen aan content curation. Het is één onderdeel van curation.

Lees verder: http://curation.nl/wat-is-aggregatie-en-curation/

Brandstof-voor-jouw-social-media-marketing.jpg

Brandstof voor social media marketing met Content Curation

Posted by | Emerce | No Comments

Sociale media hebben meer nut dan alleen als zendkanaal. Hoewel directe sales zeker niet wordt gewaardeerd, zijn sociale media wél ideaal om een gesprek te beginnen met jouw toekomstige klanten. Dit doe je meestal op basis van gedeelde content, de ‘conversation starters’. Wanneer dit alleen jouw eigen content is, valt dit op en kom je alsnog ‘verkoperig’ over. Biedt daarom ook kwaliteitscontent aan van anderen via curation. Een uitgebreide uitleg.

Lees meer: http://www.emerce.nl/best-practice/brandstof-social-media-marketing-met-content-curation

De perfecte content mix: een praktische handleiding

Posted by | Curation.nl | No Comments

Een moderne contentstrategie zou meerdere vormen van content moeten bevatten volgens Matthew Kumin: originele, gecureerde, met licensie en geautomatiseerd. Dit is nodig om als bedrijf structureel relevante kwaliteitscontent te kunnen publiceren voor jouw publiek. En dat is een uitdagende taak. Zeker als de content geheel uit eigen koker moet komen.

Lees meer: http://curation.nl/de-perfecte-content-mix-een-praktische-handleiding-voor-publiceren/